lottehendriks.reismee.nl

Farm life

Hee allemaal!

Zoals de meesten wel zullen weten heb ik inmiddels al zo'n drie weken een baan!
Op een cattle farm in Dulacca.
Ze hebben vooral stieren en koeien, en het is mijn taak om deze sochtends en savonds van eten te voorzien:).
En aangezien dit stadje nogal afgelegen is en mijn dag eigenlijk altijd vol zit, heb ik niet veel tijd gehad om mn blog bij te werken.
Maar hier gaat ie dan;
Ik zit sinds twee weken ongeveer bij Les en Lyn Nixon op hun cattle farm als Jillaroo.
Mijn dag begintom 7 uursochtends, bij het ontbijt. Na het ontbijt was ik af en maak ik me klaar voor het voeren, oftewel ik smeer me in met zonnebrand haha.
Dan gaan we 'down to the yards', waar alle stieren staan, allemaal in groepjes, klein groot dik dun, groottes varierendvan 2 tot 12stieren per groep. Tussen deze stieren staan een aantal paarden, jong en oud.
Aangezien al deze dieren aparte hoeveelheden krijgen en niet alle yards water hebben, bestaat er een heel systeem met hoe, wat en waar welke dieren gevoerd worden. Het heeft me ongeveer een week gekost om dit systeem uit mn hoofd te leren, en nog steeds moet ik soms vragen wat ook alweer de volgorde was haha.
Maar het is erg leuk om te doen als je eenmaal weet hoe t werkt!
Dit voeren sochtends duurt meestal ongeveer 2,5 uur als je het met zn tweeen doet. 2 uur met zn drieen.
Na het voeren gaan we terug naar huis, drinken we een kop thee waarna ik meestal rond n uur of 11, half 12 terug moet om wat stieren te verplaatsen.
Rond 1 uur hebben we lunch, soms wat eerder soms wat later. De farmer Les heeft klusjes te doen verspreid over hun 4000 acres terrein, dus weten we niet wanneer hij tijd heeft om te eten haha.
Na die tijd help ik Lyn met de was, tuinieren of graan uitzoeken voor het brood, help ik Les met praktische klussen ergens op hun property, of rijd ik de paarden met Les of een van de andere backpackers als die er zijn.
Vervolgens rond 3 uur half 4 weer naar de yards om te voeren,om 6 uurterug, de honden en kippen voeren, en dan heel snel de douche opzoeken.
Ze eten savonds rond 8 uur en in de tussen tijd kun je rustig aan doen, en help ik Lyn met de tafel dekken of koken als ze dat wil.
Na het eten doen we weer de afwas, en duik ik zogauw ik kan mijn bed in en ben ik bijna meteen van de wereld.
Dus, zo ziet een dag in het farm leven er uit haha! De eerste week was het ontzettend vermoeiend en erg zwaar, maar ik begin het steeds leuker te vinden!
Nou zit ik momenteel toevallig een weekje alleen bij Les en Lyn, maar toen ik hier kwam was er een duits meisje Clara die hielp met de paarden en het voeren. Een paar dagen voordat ik kwam is haar vriendje ook gekomen, alleen zijn engels was niet bijzonder goed, dus Les had wat moeite met de communicatie.
Afgelopen maandag hebben ze besloten dat ze niet wilden blijven en zijn ze vertrokken.
Maar gelukkig ben ik niet lang alleen, want gisteren hoorde ik dat er aankomende zondag een ander nederlands meisje komt en volgende week woensdag een duits meisje. Het is een stuk gezelliger om samen te voeren en paard te rijden:).
Het is echt een heel ander leven dan ik gewend ben, zoveel te doen en je moet heel goed weten wat je doet op alle gebieden. Ze hebben hier amper regen, dus ze hebben tanks met water en daar moet je erg zuinig mee zijn.
Ook zijn er uiteraard flink veel enge dieren hier, waar je ook voor uit moet kijken. Vooral slangen zijn erg berucht in dit gebied, oppassen waar je loopt...
Ik heb het hier echter ontzettend naar mn zin, Les en Lyn zijn ontzettend lief en ze doen alles om het je naar je zin te maken! In het begin kijken ze vooral wat voor vlees ze in de kuip hebben, maar dat snap ik wel, na alle backpackers die ze hebben gehad zullen er ook wel een paar tussen zitten die ze liever kwijt dan rijk zouden zijn haha. Maar als je eenmaal laat zien dat je het goed bedoelt en dat je erg hard kunt en wilt werken, nemen ze je op in hun kleine gezinnetje en gunnen ze je alle geluk in de wereld:).
Les is erg paardenfan, en ze hebben erg veel paarden, vooral jonge paarden die nog zadelmak moeten worden. Hij heeft een totaal andere manier van rijden dan ik gewend ben, maar het is wel interessant! Hij zoekt meisjes die weten hoe met paarden om te gaan zodat hij ze kan trainen in zijn manier van rijden zodat die meisjes zijn jonge paarden kunnen trainen!
Natuurlijk moet ik eerst zijn manier volledig onder de knie krijgen, maar ik hoop dat hij me dan goed genoeg vind om een van zijn jonge paarden te trainen, dat lijkt me namelijk erg tof om te doen!
Er zijn nog duizend meer dingen te vertellen, maar dat bewaar ik voor de volgende keeeeeer:).
Ik hoop dat dit jullie al n beetje meer heeft verteld over mijn belevenissen hier haha!
Talk to you sooooon!

Reacties

Reacties

Wim

Mooi verhaal om te lezen hoor...... gelukkig krijgen wij tussendoor ook nog enkele updates.... Ben blij dat je het zo naar je zin hebt..... geniet ervan en tot gauw. Dikke knuffel XX

Opa

Hallo Lotte
Wat ben ik blij met je mooie,spannende verhaal ! Als ik dit zo lees ,Maak je heel wat mee , waar je in Holland niet van droomde.
Maar fijn dat je geniet,en dat er binnenkort weer wat nieuw volk komt, dan is er weer wat variatie !
Lotte, pas op voor de snake`s maar je hebt wel laarzen aan denk ik hè.
Nou meisje, ik hoop dat jullie verder een fijne tijd hebben, en doe Lyn en Les Nixon de groeten van mij................
Opa.

Brenda

Hi lieverd,

Nou, het regent hier vandaag toevallig aan één stukje door. Ben wel benieuwd of je al echt enge beesten ontmoet hebt, dat ze daar zijn wist je natuurlijk al. Bedankt weer voor je verhaal en uiteraard kijk ik weer uit naar the next story. Kus en knuf!!

Janet en Ernst

Wat heerlijk om te horen dat je het naar je zin hebt. Het is daar nu zomer volgens mij. Vroeg op en vroeg bedje in whahaha... ondanks dat geniet je er met volle teugen van. . Top Lotte... keep going and enjoy...liefs Janet en Ernst

Carla

Hey Lotte,
Wat fijn om weer wat van je te horen en te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Fijn dat de mensen zo aardig zijn, want dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik duim voor je dat je snel jonge paarden mag temmen!
liefs, Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!