lottehendriks.reismee.nl

16-09

Hoi allemaal!

Het duurde een tijdje, maaar hier ben ik weer????
Inmiddels aangekomen op mn oefen farm, en wat is het hier ontzettend gaaf...
Maar laat ik bij t begin beginnen...
Nadat ikzaterdagavondin mn hostel i sydney aankwam was ik eigenlijk doodmoe en ben ik meteen gaan slapen.. Rond 10 uur... Maar als je dat terugrekent, is het dan nog maar 14.00 uur in nederland, dusom 02:15was het gooeeeeiemorgen lotte????????
Gelukkig viel ik rond 6 weer in slaap en kon ik tot n uur of half 10 blijven liggen????
Opgestaan, heerlijk ontbeten bij de hotel side bar, en vervolgens aangekleed en bij de receptie om tips gevraagd.
'Als je de hele dag hebt, zou ik met de gratis bus naar de opera house gaan en door de botanische tuinen lopen, daarna kun je door naar darling harbour en als je terugkomt zal t4-5 uurlater zijn'... Dus ik met de gratis bus naar opera house, helemaal door de botanische tuinen gelopen en toen helemaal terug naar het hostel... Heeft me 3 uur gekost en heb 2 uur geslapen na die tijd haha, maar wat onmogelijk gaaf was dat...???? wat is sydney een geweldig mooie stad, je voelt je zo veilig en alles is rustig... Bijna niemand heeft stress of haast zoals in iedere andere grote stad, het was heerlijk om door te wandelen, zoveel te zien... De opera house was echt prachtig om te zien naast de harbour bridge en de botanische tuinen waren echt super rustgevend en ontzettend mooi...
Terug in het hostel heb ik even zitten kletsen met een paar meisjes uit mn kamer, ik zat er met 5 andere backpackers...
Een meisje was al 3 maand in australie, tussendoor 4 weken naar Bali geweest en nu net aangenomen voor haar laatste baan van ca. 3 weken voor ze weer naar huis ging en een ander meisje zat hier al 2 jaar... 2 jaar!! (Dan is 7 maand toch nog best oke), en die vloog de volgende dag naar huis... Zo leuk om al die verschillende verhalen te horen????
De volgendemorgen om 7:18vertrok mijn trein richting Mudgee vanaf Central Station, godzijdank aan de overkant van de straat, en ontmoette ik de andere outbackpackers! Want de eigenaresse heeft al onze treintickets bij elkaar geboekt! Heel erg nice!
De treinreis zou 5 uur duren dus net iets gezelliger naast iemand om mee te praten... Dus ik zat naast Pauline uit duitsland, ook 18 jaar en ook geen idee wat ze moest studeren...
Toen we aankwamen moesten we met zn allen in een busje, 12 man in totaal, en reden we langs een megastore om de laatste praktische dingen te kopen zoals n simkaart of zonnebrand.
De groep is echt ontzettend leuk, iedereen is zo verschillend maar er word zoveel geauwehoerd het is zo ontzettend gezellig!
Van de 12 hebben we er 4 uit duitsland, 3 uit canada, 1 uit frankrijk, 2 uit denemarken, 1 uit Engeland en ik... Die verschillende accenten, culturen en taaltjes door elkaar maakt het zo hilarisch...
Maandagavondwas er niet veel meer te doen en hebben we gegeten met zn allen en vervolgens rond het kampvuur gekletst... Maar ik had nog een redelijke jetlag dus was erg moe en koud.
Dinsdag de wekker om 6.00 en om 7.00 klaar voor het werk... Als je het werk moet noemen, want de eerste dag was quad, motor en paardrij dag... Wat een straf.
En daar gaan we dan, motorrijden is echt ongelooflijk gaaf! We hebben de eerste ronde een buitentocht gemaakt van 3 uur, met de helft op de motor en de helft op de quad. Ik wilde eerst de motor doen want dat leek me het moeilijkst, en dat was een goede beslissing want ik heb me op en top vermaakt... Je voelt je echt even helemaal cool als jeop zo'n ding door de outback crosst tussen kangoeroes en emoes, wat een vette ervaring, echt waar...
De quad was uiteraard ook supertof, maar toch de bike heeft mn voorkeur????
Smiddags paard gereden, en dat ging eerst wel langzaam maar op een gegeven moment wilde iedereen rennen en gingen ze er bijna vandoor... Ook met de mensen zonder enige rijervaring, dus dat was erg grappig om te zien haha????
Savonds weer bij het kampvuur gezeten maar iedereen was erg moe dus het werd niet zo laat, weer vroeg op vandaag..
Vandaag was Fencing day, oftewel: hekken repareren, maken en afbreken... Leek erg saai, maar het was best wel heel leuk???? het voordeel is dat onze groep stuk voor stuk echt ontzettend gemotiveerd is, als er iets moet gebeuren wil altijd wel iemand t proberen. De jongens werden allemaal ineens heel erg enthousiast, en de meiden probeerden dan toch ook maar om dat hek in de grond te krijgen... Vaak minder succesvol, maar echt iedereen probeert t???? het is zo leuk met enthousiaste mensen om je heen, maakt t altijd veel makkelijker...
Iedereen is erg sociaal en super aardig dus het is erg gezellig en dat maakt t erg stom dat wezaterdagochtendal allemaal n andere baan krijgen... Ik hoor trouwens morgen welke baan ik krijg en waar???? so excitingg!
Ik hoop jullie zo weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht en ik hoop dat ik snel weer wat kan schrijven????????
Ik ben helemaal verliefd op dit land, nu al...
Ik zal binnenkort ook een paar fotos plaatsen!????
Lots of love from Down Under????

Reacties

Reacties

Nicole

Helemaal zoals je hoopte!! Super!! Dikke knuf x

Wim

Mooi verhaal om te lezen en wat een ervaringen al in zo'n korte tijd ... geweldig! Ben benieuwd naar de omgeving en de ranche. Dus ik zou zeggen .... kom maar op met die foto's. Slaap lekker voor straks :-) en ik hoop tot gauw !! xxx

Brenda

Het enthousiasme van jou en het lezen van je blog bezorgt mij een "big smile" op mijn gezicht. Heerlijk meid!! In inderdaad, kom maar op met die foto's. Vol verwachting kijk ik uit naar je volgende belevenis. Kus en knuf! xxxhvj

Anke

Wat super leuk om te lezen Lott, wauw! Ik voel hier gewoon je enthousiasme nog, zo leuk! Ben heel benieuwd naar je foto's, en ben ook heel benieuwd naar je baan! Have fun girl!!! X

Pascale

Wat fijn dat je meteen aansluiting vond, het is toch makkelijker wennen met gezellige mensen om je heen. Jetlag achter de rug, op naar het avontuur. Ben heel benieuwd waar je terecht komt, dus...foto's! Geniet!, x

die ouwe uit Hengelo........

Lotte, wat maak jij fijne en spannende dingen mee,en dan in zo`n fijne omgeving! Ik ben blij dat je zulke uiteenlopende fijne mensen in het team hebt,enthousiaste lui allemaal.
Een fijne ploeg!
Stilletjes denk ik aan je vader, die was ook helemaal gek van motoren en zat daar dan ook vaak op.
Ik hoop dat je een uitdagende nieuwe job krijgt, maar dat horen we nog wel. greetz................

Opa.

Bianca

Super Lotte om je blog te lezen, wat een enthousiasme straalt er van af! Heel veel plezier en geniet ervan! x

Jorien Muller

Hoi Lotte een enthousiast verhaal wat veel ervaringen in zo'n korte tijd! Veel plezier en werkse hoor! Groetjes uit Borne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!