lottehendriks.reismee.nl

East Coast, here we come!

Dag lieve mensen,

Om te beginnen, mijn oprechte, welgemeende excuses voor het verwaarlozen van deze blog...
Zoals ikzelf al wel had verwacht, heb ik amper tijd en zin gehad om iets te schrijven...
Wat ik dus als eerste kan zeggen over mijn ervaringen in Oz, is dat niets loopt zoals je denkt dat het gaat lopen. Plannen veranderen met de dag, maar dat maakt het juist leuk!
De meesten zullen wel weten dat ik na 3 maanden hard werken, de vertrouwde farm heb verlaten om het avontuur op te zoeken.
Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Dulacca, maar toch was ik zo ontzettend blij toen ik in de bus naar Brisbane zat. Want 3 maanden (96 dagen) elke dag hetzelfde doen, gaat een klein beetje vervelen...
Wat ik nog over de farm kan zeggen is dat ik er een supertoffe tijd heb gehad, die ik met name te danken heb aan Maddie en Caro, twee schatten van meiden die het harde werken met het nodige auwehoeren een stuk draaglijker hebben weten te maken!
Maar goed, 28 december, maandagochtend 8:40, stond ik bij de truckstop met Lyn, wachtend op de grote rode greyhound bus die mij terug zou brengen naar de bewoonde wereld...
Caro, die ook op de farm werkte, zou mij opwachten in Brisbane, en samen zouden we oud en nieuw vieren daar.
En wat was ik blij om haar te zien in Brisbane! We hadden een hostel geboekt en zij was al n week eerder aangekomen, dus had al wat mensen leren kennen.
Dus toen ik binnenliep, voelde het meteen goed.
Het is oprecht verbazingwekkend hoe makkelijk en vriendelijk iedereen hier met elkaar omgaat, ongelooflijk!
Het hostel had, verrassend genoeg, een BYO (bring your own) alcohol policy, en ze hadden een prachtig dakterras met uitzicht over de rivier.
De plek waar ik een groot deel van mijn dagen in Brisbane heb doorgebracht.
De eerste avond begon dus met een drankje op het dak, met een stuk of 10 anderen om ons heen.
Je leert mensen kennen en hoort hun verhalen, en zo kom je makkelijk de avond rond.
Zo ging het in principe de hele week, maar het was ontzettend leuk!
Ik zat in een 10-persoons dorm, dus met 9 anderen, en 5 van ze hadden een baan in Brisbane en hadden kerstvakantie, dus ze gingen nergens heen. Zo maak je vrienden die je nooit meer vergeet.
De andere 4 bedden werden om de 2-3 dagen gevuld met mensen die brisbane wilden zien, of een vlucht hadden vanaf hier. Zo hoor je dus steeds meer en meer reisplannen en verhalen.
Dat groepje mensen waar ik de 1,5 week in brisbane mee door heb gebracht is bijna familie nu, en ik weet zeker dat ik ze ergens op mijn reis nog weer tegen zal komen!
Na die 1,5 week, kwam Nathan naar Brisbane. Ontmoet tijdens mijn introductie farmweek en contact mee gehouden. Zodra iedereen klaar zou zijn met zijn/haar farmwork, zouden we een reunie houden in Sydney.
Op vrijdag 8 januari de trein gepakt en in Sydney aangekomen, waar Tiffany, een meisje van de farmweek, ons op stond te wachten.
Zat al een maand in Sydney en had daar werk en een appartement gevonden, en lief als ze is, liet ze ons daar gratis het weekend doorbrengen! En ja voor een backpacker scheelt dat handenvol kostbaar geld!
Op vrijdagavond kwam ook Tim van de farmweek tevoorschijn en hielden we een kleine reunie, super gezellig!
De dagen erna waren erg rustig en vooral rondgeslenterd in Sydney, het vuurwerk gezien in Darling Harbour en een filmpje gekeken met Tiff.
Vervolgens moesten we toch echt gaan denken aan hoe we verder gingen, want alles dat we wisten was dat we naar Cairns wilden vliegen, en vanaf daar onze weg naar beneden wilden werken, maarja er is zoveel te zien...
Dus wij naar Ultimate Oz, een travelagency voor backpackers. Uitgelegd wat we wilden doen en hoeveel tijd we hadden, en binnen 10 minuten was onze reis vastgelegd met alles wat we wilden doen en zien... Ongelooflijk!
Een rib uit mn lijf, maar wat gaat dit een super reis worden!
Dus op woensdag in het vliegtuig naar Cairns, lekker aan het zwembad gelegen bij het hostel (want wat doe je anders met 32 graden?). En de dag erna een rondje gelopen in cairns, en uiteindelijk toch weer bij het zwembad beland. Ook hier ontmoet je weer zoveel mensen, dat je elke avond gezellig met mensen rond de tafel zit te praten, echt een van de geweldige dingen aan reizen!
Op de vrijdag, zoals de meesten wel hebben gezien op facebook, heb ik als klein nederlands meisje, een 4 km skydive gedaan! 3 km vrije val! En wat was dat gaaf, niet te geloven hoe snel het voorbij is... De vrije val duurt maar 30 seconden ofzo en dan hang je alweer in de parachute, maar het uitzicht was waanzinnig..
We wilden de skydive doen en de ultimate oz meneer zei dat Mission Beach de perfecte plek was, het had de hoogste skydive in Australie, en een van de meest adembenemende uitzichten ter wereld. En dat kan ik alleen maar beamen, in een woord; Waanzinnig. Nooit verwacht dat ik ooit zoiets zou doen.
De volgende dag hadden we een boottocht op het great barrier reef gepland staan, snorkelen en Nathan wilde duiken.
Ik was erg bang in het begin, want die oceaan is toch groot, en ja australie kent nou eenmaal ook veel haaien en gekke levensgevaarlijke dieren.
Maar na die skydive kon ik toch niet weglopen voor een snorkeltochtje?
Dus toen ik eenmaal met mn stingersuit en snorkelgear in het water lag kon ik niet anders dan genieten.
Het rif is prachtig en je ziet ontzettend kleurrijke vissen in een helderblauwe zee.
Ook stopten we bij een grote zandbank ergens in de oceaan, en daar konden we heen snorkelen vanaf de boot.
De hele dag geen haai gezien, tot we op dat eiland aankwamen, en er twee rifhaaien zwommen nog geen 2 meter van de kant...
Wat een ervaring zeg, ongelooflijk...
Heerlijk verbrand ook, maar het was het zeker waard.
De volgende ochtend om 8:15 zaten we alweer in de bus, naar onze volgende bestemming; airlie beach.
Hier zitten we nu nog en vandaag heerlijk langs het strand gelopen, helaas is het erg regenachtig vandaag.
Morgen begint onze whitsundays boottocht van 3 dagen, wat ontzettend gaaf moet zijn!
Dus ik ben benieuwd!
Lieve mensen ik hoop jullie n beetje op de hoogte gebracht te hebben, en ik zal zoveel mogelijk foto's plaatsen op facebook!
Ik zal proberen binnenkort weer wat neer te zetten en het niet weer steeds uit te stellen????
See yous later!
Dikke kus uit Oz!

Reacties

Reacties

Wim

Mooi verslag meid; het enthousiasme straalt er vanaf. Geniet met volle teugen van dit leventje! Love U

Brenda

Lieve schat. Fijn deze leuke, enthousiaste verhalen. Geniet maar lekker. Kus en knuff, hvjxxx

Opa

Goeiedag meisje, wat maak jij wat mee !Maar ik denk dat als je hier was gebleven, je dit in je hele verdere leven niet had ervaren.
Geniet enorm verder, en doe Nathan de groeten van die ouwe uit Hengelo,en jij een dikke pakkerd !!

Carla

Hey lieve Lotte, wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent! Nog heel veel plezier de komende maanden. Xx

Pascale

Wat een geweldige verhalen en zo leuk om te lezen dat je relaxed van het leven daar geniet met al die mensen die je ontmoet. Geniet van de reis die je gaat maken!! Wij genieten zo een beetje met je mee. Xx

Esther

Wat een reis. Top hoor!!!

Ernst en Janet

Wauw...geweldig verhaal. Wij zijn nu al benieuwd naar the next story... prachtig te lezen hoe je geniet. ..????

Ernst en Janet

????.. moet Xxx zijn whahaha

Lars Oonk

Hee Lotte, geniet ervan en de groeten vanuit nederland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!